SOMMARSÖNDAG PÅ FRIDHEM - CHARLIE BROLUND 14 JULI

SOMMARSÖNDAG PÅ FRIDHEM - CHARLIE BROLUND  14 JULI - 1460 x 2065

Charlie Brolund är en ny, kraftfull röst inom den svenska visrocken. Från att ha nördat ner sig i jazz och improvisation, skrivit poesi, spelat sirlig folkpop i duon Two Trees och samarbetat med välkända svenska musiker så som Anna Ahnlund [Dina Ögon] och Shida Shahabi är Charlie nu aktuell med sitt nya fullängdsalbum Brunnen med starka texter på svenska och med gäster från den svenska folk- och indiescenen så som Daniel Ögren [Dina Ögon], Reine Fiske [Dungen] och Frida Johansson [Barnet, Kraja]. Albumet har fått ett varmt mottagande av både publik och press, bloggen Vakentimmar skrev bland annat om Charlies ”...fantastiska sätt att förmedla känslor. Det är en slags tröst att lyssna till Charlies låtar”.

Med musiken till Brunnen bjuder Charlie in lyssnaren till en oefterhärmlig och unik mix av svensk folkrock, visjazz och amerikansk singer- songwriting från 60- och 70talet. Charlie ger av sin själfulla röst och mitt bland Erik ”Errka” Peterssons [Xenia Kriisin, Siena Roots] gåshudsframkallande hammondorgel, jazzande rytmer, proggiga gitarrer och drömska stråkar berättar Charlie personligt om vardagens gåvor och utmaningar, om livets glimrande ögonblick. Det handlar om en cykeltur ner till sjön med kärleken en ljus sommarnatt, om föräldrar, föräldraskap och barn. Om hopp och tvivel inför framtiden men framför allt om en förundran och tacksamhet över den stund vi fått. Välkommen in i en musikalisk och poetisk värld full av dynamik och kontraster, lekfullhet och allvar.

Detta blir första sommaren Charlie spelar på Fridhem!