Undervisningslokaler

Fridhems folkhögskola har funnits på sin nuvarande plats sedan 1893. De första 20 åren låg skolan i Ask, någon mil nordöst om Svalöv. Under de första åren lånades lokaler i bygden för att kunna genomföra undervisningen men 1898 byggdes det första egna huset i Svalöv.

Musikhuset

Skolhuset

I skolhuset finns aula, en mängd undervisningslokaler, reception, restaurang, arkiv, bibliotek samt en liten biograf som används flitigt.

Interiören följer ett stilmässigt mönster, Fridhems folkhögskola har exempelvis ett stort antal Bruno Mathsson-fåtöljer, soffor från Jörgen Mogensen och Arne Jacobsens myran-stolar som inköptes till skolan på 60-talet.

Teaterhuset

1899 byggdes Gymnastikhuset som 2006 byggdes om till ett modernt teaterhus med två anpassade teaterlokaler. Arkitekt för bygget är arkitektfirman Lokal XXX arkitektur och Berit Restad är den som ritat husen.